Friday, November 19, 2010

segalanya berakhir.....


~ Awan mendung yang memayungi kehidupanku sebelumnya kembali melindungi cahaya yang baru menyinari hidup ini, datangnya kini memberi kegelapan untuk selamanya dalam hidupku...hubungan yang dibaja dengan kasih sayang kini musnah segalanya memberi seribu keperitan dan kepedihan dalam hidupku...apa yang ku tahu kini, aku bukan lagi menjadi kesayangannya, aku bukan lagi dihatinya....cinta dan kasih yang kuberikan untuknya bukan untuk dikongsi, tak ku sangka dia sanggup berkongsi kasihku dengan perempuan lain...dari terus menanggung seksa dan keperitan luka yang diberikannya, aku dengan rela hati mengalah dan mengundurkan diri walaupun ianya merupakan satu kepedihan dan kelukaan yang mungkin sukar untuk diubati lagi tetapi apu pasrah dan perlu kuatkan semangat dalam menghadapi semua ini...memang senang untuk jatuh cinta, memang senang untuk menyukai seseorang dan amat senang untuk menyatakan 'selamat tinggal' tetapi amat sukar untuk memadamkan kenangan yang ada....aku cuba sedaya upaya menyelamatkan perhubungan yang telah dibina selama 3 tahun tetapi ianya langsung tidak dihargai...walaupun sakitnya dan terlukanya perasaan ini, aku terus melangkah meneruskan hidup yang ada dan aku berdoa semoga aku diberikan semangat dalam menghadapi semuanya...mengalah tak bererti aku kalah tetapi cuma memberikan peluang kepadanya dalam mencari yang terbaik....

~ Sayang, terima kasih atas segalanya....terima kasih kerana memberi peluang lisa merasa kasih dan cinta dari sayang, yang lisa rasakan amat berharga dalam hidup lisa...halalkan segalanya dan lisa doakan sayang mendapat yang terbaik dalam hidup sayang...belajar menghargai pengorbanan orang lain dan belajarlah bagaimana menjaga hati dan perasaan insan lain...berubahlah menjadi seorang lelaki yang lebih bertanggungjawab dan tahu menghargai seorang perempuan dan tahu menjaga hati dan perasaannya...hati yang berikan bukan untuk disakiti dan diseksa tetapi ingin dibelai dan disayangi :((

~ Selamat tinggal sayang........

1 comment: